Thursday, May 21, 2020

MPEF 2018

MPEF 2018


MALAYSIAN POLYTECHNIC ENGLISH FESTIVAL- MPEF





1.ENGLISH DEBATE COMPETITION
2.ENGLISH STORY -TELLING COMPETITION
3.ENGLISH NEWSCASTING COMPETITION
4.ENGLISH PUBLIC SPEAKING COMPETITION

Malaysian Polytechnic English Festival (MPEF) 2018, telah diadakan di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Perlis, Malaysia, ianya telah dijalankan pada 25-26 September 2017. Program ini telah disertai oleh 25 institusi baik yang berada di Malaysia, Thailand dan Indonesia.

Antara politeknik yang menyertai program ini adalah Politeknik Ungku Omar, Politeknik Sulatan Abdul Halim Mu`adzzam Shah, Politeknik Kota Bharu, Politeknik Kuching, Politeknik Port Dicson, Politeknik Kota Kinabalu, Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Politeknik Seberang Perai, Politeknik Melaka, Politeknik Sultan Mizan Zainal Anidin, Politeknik Merlimau, Politeknik Sultan Azlan Shah, Politekniik Tuanku Sultanah Bahiyah, Politeknik Sultan Idris Shah, Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Politeknik Jeli, Politeknik Nilai, Politeknik Banting, Politeknik Metro Kuala Lumpur, Politeknik Metro Kuantan, Politeknik Metro Johor Bharu, Politeknik Tun Syed Nasir Syed Ismail, Politeknik Ibrahim Sultan, Institusi Indonesia iaitu STMIK Budi Darma dan Politeknik Thailand iaitu Trat Polytechnic College. Setidaknya 168 peserta mengikuti kegiatan yang dilangsungkan selama 2 hari.

Program ini diletakkan di bawah Jabatan Pengajian AM, yang diketuai oleh puan Azlida binti Ahmad dan pengarah program MPEF 2018 iaitu Hasnizam Bin Hasan. Antara aktiviti yang dipertandingkan dalam Malaysian Polytechnic English Festival (MPEF) 2018, ialah: Public SpeakingNews CastingStory TellingEnglish Debate.  

Encik Abdul Malek Bin Hassan selaku Pengarah Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin mengucapkan syabas dan tahniah atas kejayaan mengadakaan program kali ini . Program MPEF telah melaboh tirai pada 26 sept 2018 dan ianya telah dilaksanakan oleh Tuan Haji Wan Zulkifly Bin Wan Zakaria  yang merupakan Timbalan Pengarah dari Unit Pembangunan PelajarJabatan Pendidikan Politeknik & Kolej Komuniti (JPPKK)

Mauizzah Hasanah Menerusi Dialoq Rasulullah SAW